onsdag 30 mars 2011

Red nose day

...........


Jag är med och sponsrar Red nose day, genom att låna Gustis nose visserligen, men stackarn har skaffat sig en egen liten red nose. Han säger att det inte känns längre, men jag känner hur ont det gör i min näsa så fort jag ser honom.. Lille skruttplutten då..

Fredrika, den här är till dej, jag var ju bara tvungen, jag vet ju hur mycket du tyckte om din Kaa. Här har typ hälften av allt folk (ne kanske inte men 1/4 lätt) Kaa.. Och jag har hittat den i cabriolet format, tvåsitsig :P Så var bara tvungen att ta en bild till dej ;)




Sånt här äter verkligen folk här, gelé.. Jag har smakat ett par olika; blåbär, citron & lime och jordgub, fast Karolinas var nog godast, passionsfrukt och, hmm, mango tror jag vet var, inte säker :P





Jag och Gusis hade en väldigt fiin incident igår.. När vi alla tre var på väg hem från skolan och C-J går framför mej och Gustis bakom hör jag hur en sten smäller till på en bil.., bilen stannar lite framför mej och jag fattar att något hänt med Gustis involverad.. Vänder mej om fort för att se att han inte är skadad så han hade inte fått något på sej i alla fall. Inser ganska fort då istället att han faktiskt hade kastat en sten på bilen.. Ajaj.
Så jag förklarar att man får INTE göra så, och lillkillen blir helt förstörd och gallskriker, kvinnan som körde bilen kommer ut och börjar gapa på mej och förklarar att hans sten träffat precis påpassagerarrutan där hennes lilla dotter sitter. Jag frågar om det blev något märke, det blev det inte och det var väll först då hon började lugna ner sej liite.. Men står fortfarande och skäller på mej. Jag försöker förklara för henne att hon borde se på honom att han är ledsen och att han inte kommer göra om det och bad om ursäkt och att jag inte kan göra mer än att prata med honom, och hon hoppar in i bilen lite lagom småsnäsigt..
Hade hon känt den har lille killen så hade hon vetat att han aldrig skulle gjort detta med flit, men vem vet, hon kanske har bråkiga barn som gör sånt hemma och tror att alla är sådana.. Ja vad vet jag, Gustis pratade inte med mej dom närmaste 3-4 timmarna efter detta.. Men sen var det okej igen..

Så A-C hade sagt till Karolina att jag skulle få eftermiddagen ledig idag :P Blir att åka in till stan om jag hittar och byta mina jeans till en storlek större kanske =)
Käka KFC kanske??
Dricka en färskpressad juice vet jag att det blir i alla fall (OM jag hittar in till Westfield) =D

2 kommentarer:

  1. Du har ett spännande liv där :) PUSS
    / 1337 JONAS

    SvaraRadera
  2. Men jag saknar dej Love <3
    PUSS

    SvaraRadera