torsdag 30 augusti 2012

River ut källaren






Mitt hjärta är bra söt. Nu har vi ju renoverat entreplan så vad tusan ska vi ta oss an nu då? Vi river ut och renoverar källaren! Sagt och gjort, idag var pappa här och hjälpte till att riva ut hallen och gästrummet, golv och väggar.Jag lagade mat lagom innan Jonas skulle till jobbet, något med fläskfile och kokosmjölk och chili och zuccini, blev riktigt gott, hade blivit ännu godare om det inte behövt ligga och vänta på riset så länge :P
Sen åkte hjärtat och jobbade och jag och pappa åkte till tippen. Väl där trampade jag igenom en spik, rakt genom sko och en bra bit upp i hälen... SMÄRTA! När vi var klara åkte vi hem med släpet igen, jag backade in det på uppfarten (nöjd!) och sen var det bara in och fylla vidare =)


Pappa kom med en kasse som mamma hade med sej hem från Finland till mej med en jäääätte söt nalle i ^^



Har haft "kvällsfeber" två dagar i rad nu, fattar inte var den kommer ifrån eller var den tar vägen.. Men då får man skämma bort sej själv lite =)


Efter långt om länge fick vi äntligen tummen ur och gjorde elementskyddet till Wilmas rum =) Hittade tyget på Hem och Hobby. Måste säga att jag är jättebesviken på utbudet, finns det något annat ställe i stan som har mer tyg? I Nossebro hade ju granen på grusvägen typ 18 gånger mer tyger att välja mellan, och då skojar jag inte!! Men fick bli med Barbapappa på, lilltjejen har ju ändå det på snuttefilten från sin mamma så =)


1 kommentar:

  1. Hejsan,
    oj vad det renoveras! Så kul. Vill du inte visa upp det på Byggla? Du får en present i så fall! Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer :) Ha det fint!
    /Vendela på Byggla

    SvaraRadera