söndag 3 april 2011

Alton Towers


Har varit på Alton Towers idag och jag har bara en sak att säga - Liseberg; släng er i väggen!!! Det här var nog det häftigaste nöjesfält jag varit med om i hela mitt liv!

En bana som går 90º rakt ner i ett hål i marken(!), en som stannar i en grotta, och sen släpps hela tåget ner en våning (!) och börjar åka baklänges, Enterprise där man sitter i typ pariserhjulskorgar med galler och sen står skiten upp och det enda som gör att man inte åker runt i sin korg är g.kraften, men upp och ner utan bälte är man, sen hade vi Rita som gick från 0-100 på 2.5 sekunder, eller Air där du sätter dig som vanligt hela du och även benen blir fastspända, sen tiltar alla säten framåt, och du har känslan av att du flyger igenom hela färden!

Asså det var sååå mäktigt!! Bilder finns på "Fejjan" för er som hade detta, mamma jag ska visa, annars får väll min coola pappa göra det, och älskling, du får se alla mina bilder när jag kommer hem ;D


Sonic, denna åkte vi först, man sitter 2+2 med ryggarna emot varandra och vagnen snurrar emellanåt typ



Här har ni en del, eller nästan hela tåg delen av Chokladfabriken (I från Kalle och chokladfabriken) Efter den här kom man in i ett rum med räcken man fick hålla i sig i, och då var man helt plötsligt i en simulator av hissen ur filmen; ASCOOL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar